Med personvernopplysninger mener vi data som er innhentet og lagret om deg for hvordan du anvender tjenestene våre. Denne informasjonen identifiserer deg direkte eller indirekte og brukes for å gi deg økt kvalitet på produkter og tjenester, samt bedre brukeropplevelser.
Informasjonen nedenunder er en summering om hvordan vi samler inn og håndterer personopplysningene dine i tråd med Datatilsynets personvernregler.
Når du blir kunde av Loopia samler vi inn følgende kontaktopplysninger:
Navn, adresse, e-postadresse, telefonnummer og personnummer.
Vi lagrer informasjon om hvilke tjenester du bestiller og måten du bruker disse på.
Når du kontakter supportavdelingen samler vi inn informasjonen du oppgir til oss for at vi skal gi deg best mulig hjelp.
Vi samler og behandler informasjon som:
Eksakt hvilken informasjon som vi samler inn kommer an på hvilke tjenester du anvender.
For at vi skal behandler dataene dine kreves det at følgende rettslige grunner oppfylles:
For at vi skal tilby våre tjenester må vi behandle personopplysningene dine. Nedenunder finner informasjon om hva vi anvender dataene dine til, samt hvilken rettslig grunn behandlingen støtter seg til.
Vi behandler personopplysningene dine for å identifisere deg som kunde slik at vi kan håndtere og levere tjenestene du har bestilt. Vi lagrer også personopplysninger som kreves for å håndtere fakturering og betaling for tjenestene du anvender.
Rettslig grunn: Avslutning av avtale.
Vi kan anvende personopplysninger fra tidligere kontakt med deg får å gi deg bedre hjelp på et senere tidspunkt.
Vi anvender kontaktopplysningene og informasjonen om hvilke tjenester du anvender som grunn for fakturaer, nyhetsbrev, viktig informasjon om tjenestene dine, tilbud, tips om bruk av tjenester.
Rettslig grunn: Interesseavveining, samtykke og gjennomføring av avtaler.
Vi behandler personopplysningene dine ut i fra hvordan du bruker tjenestene våre. Kontakten du har med oss blir også behandlet som grunnlag for å forbedre brukeropplevelsen din og generelt tjenestene våre.
Rettslig grunn: Interesseavveining og samtykke.
For å kunne markedsføre produkter og tjenester tilpasset behovet ditt trenger vi å behandle personopplysningene ut i fra hvilke tjenester du anvender og hvordan du bruker disse.
Rettslig grunn: Interesseavveining og samtykke.
Vi behandler personopplysningene dine i tråd med å oppdage og forhindre misbruk følgende:
Rettslig grunn: Overholdelse av kontrakt og juridisk forpliktelse.
Vi behandler personopplysningene i tråd med det loven krever.
Rettslig grunn: Rettslig forpliktelse.
Vi lagrer personopplysningene dine så lenge det finnes grunn for å behandle disse. Kontakt vårt datasikkerhetsombud for nærmere detaljer.
Vi har avtale om utveksling av data med samtlige partnere og underleverandører i EU, og EU standardavtaler for alle utenom EU. Denne avtalen regulerer blant annet hvilke personopplysninger som behandles, hvorfor dette gjøres, hvilke personopplysninger som skal beskyttes og hvor lenge dette skal behandles. Avtalen inneholder også instruksjoner til den som skal behandle dataene om hvordan personopplysningene skal behandles.
Vær spesielt oppmerksom på at punkt 4.1 i vedlegg A til Loopias generelle vilkår også gjelder overføringer til tredjeland.
Vi ønsker ikke å dele mer informasjon enn det som nødvendig med den enekelt partner og underleverandør.
Vi tar forholdsregler for å sikre at den personlige informasjonen din håndteres i samsvar med gjeldende lover og regler angående sikkerhet og personvern. De samme kravene gjelder for våre underleverandører og partnere.
Loopia oppdaterer denne listen over endringer i vilkårene for tilgang til personopplysninger når slike endringer er planlagt. Endringer er inkludert i denne listen minst en måned før endringen blir implementert.
I visse tilfeller kan vi dele data med følgende underleverandører og partnere.
Partner | Personopplysninger som deles og hvorfor |
---|---|
team.blue Group | I team.blue Group, som består av flere sterke merker og datterselskaper, kan vi øke både samordning og ressursutnyttelse ved å dele data internt. Dette gjør samarbeidet mer sømløst og effektivt, enten det handler om å forbedre produkter, planlegge kampanjer eller styrke kundeservicen. Personopplysninger kan deles mellom team.blue-selskaper for formål som markedsføringsanalyse, intern administrasjon og rapportering – alltid med hensyn til hva som er nødvendig for formålet. Vi ivaretar datasikkerheten nøye og har solide beskyttelsestiltak på plass for å forhindre uautorisert tilgang eller spredning. |
Exponea | Cookie-data for å spore og analysere besøk og kjøp på Loopias nettsider, samt kontaktinformasjon for f.eks. å sende ut nyhetsbrev. |
Analysedata via tredjepartscookie samt pseudonymisert e-postadresser og pseudonymisert telefonnummer for markedsføring og webanalyse for å forbedre tjenestene våre. Styring av kundekontaktinformasjon, kontoinformasjon og fakturering håndteres gjennom Google G Suite (Drive, Docs, Sheets) og Google BigQuery for produktutvikling, for eksempel. Analyser visualiseres også via Google Data Studio. | |
Hevo Data | Kontaktinformasjon, kontoinformasjon og fakturering for dataoverføring til Google BigQuery for analyseformål. |
Analysedata via tredjepartscookie og pseudonymisert e-postadresser for markedsføringsformål. | |
Hotjar | Analysedata via tredjepartscookie for markedsføring og webanalyse for å forbedre tjeneste våre. |
Tradedoubler | Cookie-data i for å lagre kjøp som skjer via affiliateannonsering (annonsenettverk med provisjon). |
Liidio Oy (Leadfeeder) | Analysedata via tredjepartscookie for markedsføringsformål. |
InstaWP | Data som kreves for å opprette en Loopia WordPress-demokonto for deg. |
Trustpilot | Informasjon om kjøp som er nødvendig for å muliggjøre validerte anmeldelser av Loopias produkter. |
Fullstory | Analysedata via tredjepartscookie for markedsføring og webanalyse for å forbedre tjeneste våre. |
Partner | Personopplysninger som deles og hvorfor |
---|---|
Active24 S.R.O. | Data som kreves for at vårt tsjekkiske søsterselskap skal kunne lagre nettsider skapt i Loopia Sitebuilder (Yola), samt MS SQL og vår shared hosting Windows-plattform. |
Ascio | Data som kreves for å registrere, håndtere, fornye og overvåke domenenavn (utenom de domenenavnene Loopia selv er registrar for: .SE, .NU og .EU). |
Basekit | Data som kreves for å sette opp kontoen din hos vår leverandør av Loopia Sitebuilder (Basekit). |
EURid | Data som kreves for å registrere, håndtere og fornye domenenavn av typen .EU. |
Internetstiftelsen i Sverige (IIS) | Data som kreves for å registrere, håndtere og fornye domenenavn .SE og .NU. |
Administrering av kundekontaktinformasjon, kontoinformasjon og fakturering håndteres via Google G Suite (Drive, Docs, Sheets) som et grunnlag for feilsøking, administrasjon av tjenester og koordinering av sikkerhetsarbeid. | |
Loopia D.o.o | Søsterselskapet vårt i Serbia har tilgang til en del kundedata i og med mye av utviklingen og feilsøking skjer der. |
Microsoft | Data som kreves for å konfigurere og administrere Microsoft 365-kontoen din hos Microsoft. |
OpenSRS | Data som kreves for å registrere, håndtere, fornye og overvåke domenenavn (utenom de domenenavnene Loopia selv er registrar for: .SE, .NU og .EU). |
rankingCoach GmbH | Data som kreves for å konfigurere og administrere tjenestene LoopiaSEO og LoopiaListings hos rankingCoach. |
Websupport S.R.O | Vårt slovakiske søsterselskap. Behandler personopplysninger for å identifisere deg som kunde og håndtere fakturering og betaling av tjenestene du bruker, samt for å administrere og levere våre VPS-tjenester. En del av vårt utviklingsteam er også her og har tilgang til visse kundedata via vårt utviklingsmiljø for feilsøking og produktutvikling. |
Partner | Personopplysninger som deles og hvorfor |
---|---|
Nets | Data som kreves for å gjennomføre en kortbetaling. |
DNB | Data som kreves for manuell tilbakebetaling fra Bankgiro. |
Strålfors | Data som kreves for å sende en papirfaktura. |
UC AB | Data som kreves for å kontrollere krävs kvaliteten i de personopplysningene som oppgis ved en bestilling. |
Truid AB | Data som kreves for å kontrollere krävs kvaliteten i de personopplysningene som oppgis ved en bestilling. |
Partner | Personopplysninger som deles og hvorfor |
---|---|
Atlassian | Produktene Jira og Confluence brukes til produktutvikling og intern kunnskapsdeling. |
LiveAgent | Data som kreves for å levere supporttjenester som telefonoppringing, chat og samtaleinnspilling. |
Puzzel | Data som kreves for å levere supporttjenester som telefonoppringing, chat og samtaleinnspilling. |
Visma Consulting | Personnummer samt navn deles for å muliggjøre identifisering av kunden via BankID. |
Slack | Data som kreves for intern kommunikasjon i Loopia Group for å aktivere feilsøking og gi service.. Dette inkluderer kontaktinformasjon, teknisk kundemetadata, kundefakturainformasjon, kundesupportinformasjon og hendelser i tekniske logger. |
Websupport S.R.O | Data som kreves for at vårt slovakiske søsterselskap skal skaffe og administrere vår bruk av kommunikasjonsplattformen Slack. Dette inkluderer alle Slack-samtaler for datalagring og portabilitetsformål. |
PerformIQ | Data som kreves for å levere supporttjenester når vi ansetter konsulenter til vårt supportteam gjennom PerformIQ. |
Frilanskonsulenter | Data som kreves for å levere supporttjenester da vi noen ganger ansetter konsulenter til teamet vårt. |
Pipedrive | CRM-verktøy der kundeinformasjon og kundenes kjøpshistorikk blir behandlet for å levere supporttjenester og tilbakemeldinger. |
Monarx Inc | Kunders opplastede filer som kontinuerlig skannes med formål om å finne sikkerhetshull eller skadelig programvare. |
På forespørsel kan det ved lov og myndighet bli pålagt å gi visse personopplysninger til for eksempel politiet.
Vi bruker bransjestandarder for å lagre, behandle og kommunisere sensitiv personlig informasjon som passord på en trygg måte. Eksempler på dette er SSL/TLS, PGP og enveis hash-algoritmer.
Beskyttelsen implementeres med systematiske, organisatoriske og tekniske tiltak for å sikre integritet, konfidensialitet og tilgjengelighet.
Vi følgende policy og sikkerhetsrutiner for:
Loopias ansatte er bundet av konfidensialitetsavtaler og behandler kun den informasjonen den aktuelle arbeidsoppgaven gjelder for.
Det er du som bestemmer over personopplysningene dine. Det vil si at du bestemmer over hvilke oppgaver du vil gi fra deg og hvilken behandling av dine personlige opplysninger du godkjenner. Du kan tilbakekalle samtykket ditt når du ønsker.
Vær oppmerksom på at vi trenger noen personlige opplysninger for å kunne tilby våre tjenester til deg. Velger du å tilbakekalle samtykket ditt, kan dette føre til at vi ikke kan tilby alle våre tjenester til deg.
Les mer om hvilke rettigheter du har vedrørende personopplysningene dine »
I de tilfeller der du er ansvarlig for personopplysningene, og hvor Loopia er hostingpartneren din, så behandler vi dataene i henhold til gjeldende avtaleverk for personopplysninger. Et eksempel kan være at du driver en nettbutikk hvor Loopia da lagrer dataene som er bestillinger, e-post og etc.
Når du sier opp kontoen hos oss fjerner vi alle personopplysningene om deg i de tilfeller der det ikke lengre er rettslig grunn for fortsatt behandling. Vi informerer også de eventuelle partnere og underleverandører som behandler dataene dine, slik at disse blir fjernet.
Copyright Loopia AB 1999 - 2025
Loopia er en del av team.blue
Loopia AB, Kopparbergsvägen 8, 722 13 Västerås
Org.nr: 556633-9304
Loopias tjenester kjører på fornybar energi