Logg inn

Personvernopplysningene dine og hvordan vi håndterer disse

Med personvernopplysninger mener vi data som er innhentet og lagret om deg for hvordan du anvender tjenestene våre. Denne informasjonen identifiserer deg direkte eller indirekte og brukes for å gi deg økt kvalitet på produkter og tjenester, samt bedre brukeropplevelser.

Informasjonen nedenunder er en summering om hvordan vi samler inn og håndterer personopplysningene dine i tråd med Datatilsynets personvernregler.

Hvilke typer personopplysninger vi samler inn

Kontaktopplysninger

Når du blir kunde av Loopia samler vi inn følgende kontaktopplysninger:
Navn, adresse, e-postadresse, telefonnummer og personnummer.

Informasjon om tjenestene dine

Vi lagrer informasjon om hvilke tjenester du bestiller og måten du bruker disse på.

Supportkontakt

Når du kontakter supportavdelingen samler vi inn informasjonen du oppgir til oss for at vi skal gi deg best mulig hjelp.


Slik samler vi inn personopplysningene dine

Vi samler og behandler informasjon som:

  • du selv oppgir når du blir kunde av Loopia.
  • du oppgir når du kontakter oss i form av telefonsamtale, chat-samtaler, e-postmeldinger og via sosiale medier.
  • skapes når du anvender tjenestene våre. For eksempel når du besøker nettsiden vår eller logger deg inn i kundesonen.
  • vi henter inn fra andre kilder som for eksempel UC AB.
  • samles inn via cookies. Dette er informasjon som kartlegger bruken din på nettsiden vår.

Eksakt hvilken informasjon som vi samler inn kommer an på hvilke tjenester du anvender.


Dette anvender vi personopplysningene til

For at vi skal behandler dataene dine kreves det at følgende rettslige grunner oppfylles:

  • Krav for å fullføre avtalen med deg.
  • Krav for å oppfylle en rettslig forpliktelse for Loopia.
  • Behandlingen er i din og Loopias interesse.
  • Samtykke fra deg for den aktuelle behandlingen.

For at vi skal tilby våre tjenester må vi behandle personopplysningene dine. Nedenunder finner informasjon om hva vi anvender dataene dine til, samt hvilken rettslig grunn behandlingen støtter seg til.

Levering av tjenester

Vi behandler personopplysningene dine for å identifisere deg som kunde slik at vi kan håndtere og levere tjenestene du har bestilt. Vi lagrer også personopplysninger som kreves for å håndtere fakturering og betaling for tjenestene du anvender.

Rettslig grunn: Avslutning av avtale.

Kommunikasjon og support

Vi kan anvende personopplysninger fra tidligere kontakt med deg får å gi deg bedre hjelp på et senere tidspunkt.

Vi anvender kontaktopplysningene og informasjonen om hvilke tjenester du anvender som grunn for fakturaer, nyhetsbrev, viktig informasjon om tjenestene dine, tilbud, tips om bruk av tjenester.

Rettslig grunn: Interesseavveining, samtykke og gjennomføring av avtaler.

Utvikling av tjenestene og produktene våre

Vi behandler personopplysningene dine ut i fra hvordan du bruker tjenestene våre. Kontakten du har med oss blir også behandlet som grunnlag for å forbedre brukeropplevelsen din og generelt tjenestene våre.

Rettslig grunn: Interesseavveining og samtykke.

Markedsføring

For å kunne markedsføre produkter og tjenester tilpasset behovet ditt trenger vi å behandle personopplysningene ut i fra hvilke tjenester du anvender og hvordan du bruker disse.

Rettslig grunn: Interesseavveining og samtykke.

Sikkerhet og tiltak mot misbruk

Vi behandler personopplysningene dine i tråd med å oppdage og forhindre misbruk følgende:

  • Misbruk
  • Inntrengingsforsøk
  • Angrep i form av virus
  • Lovbrudd
  • Anvendelse av tjenestene som bryter vilkårene våre

Rettslig grunn: Overholdelse av kontrakt og juridisk forpliktelse.

Lovbestemte forpliktelser

Vi behandler personopplysningene i tråd med det loven krever.

Rettslig grunn: Rettslig forpliktelse.


Slik lagrer vi personopplysningene dine

Vi lagrer personopplysningene dine så lenge det finnes grunn for å behandle disse. Kontakt vårt datasikkerhetsombud for nærmere detaljer.


Hvem deler vi personopplysningene med?

Partnere og underleverandører

Vi har avtale om utveksling av data med samtlige partnere og underleverandører i EU, og EU standardavtaler for alle utenom EU. Denne avtalen regulerer blant annet hvilke personopplysninger som behandles, hvorfor dette gjøres, hvilke personopplysninger som skal beskyttes og hvor lenge dette skal behandles. Avtalen inneholder også instruksjoner til den som skal behandle dataene om hvordan personopplysningene skal behandles.

Vær spesielt oppmerksom på at punkt 4.1 i vedlegg A til Loopias generelle vilkår også gjelder overføringer til tredjeland.

Vi ønsker ikke å dele mer informasjon enn det som nødvendig med den enekelt partner og underleverandør.

Vi tar forholdsregler for å sikre at den personlige informasjonen din håndteres i samsvar med gjeldende lover og regler angående sikkerhet og personvern. De samme kravene gjelder for våre underleverandører og partnere.

Loopia oppdaterer denne listen over endringer i vilkårene for tilgang til personopplysninger når slike endringer er planlagt. Endringer er inkludert i denne listen minst en måned før endringen blir implementert.

I visse tilfeller kan vi dele data med følgende underleverandører og partnere.


Markedsføring og analyse -formål

Partner Personopplysninger som deles og hvorfor
Loopia Group AB Analyse av Loopia ABs kundebase til markedsføringsformål.
Exponea Cookie-data for å spore og analysere besøk og kjøp på Loopias nettsider, samt kontaktinformasjon for f.eks. å sende ut nyhetsbrev.
Google Analysedata via tredjepartscookie samt pseudonymisert e-postadresser og pseudonymisert telefonnummer for markedsføring og webanalyse for å forbedre tjenestene våre. Styring av kundekontaktinformasjon, kontoinformasjon og fakturering håndteres gjennom Google G Suite (Drive, Docs, Sheets) og Google BigQuery for produktutvikling, for eksempel. Analyser visualiseres også via Google Data Studio.
Hevo Data Kontaktinformasjon, kontoinformasjon og fakturering for dataoverføring til Google BigQuery for analyseformål.
Facebook Analysedata via tredjepartscookie og pseudonymisert e-postadresser for markedsføringsformål.
Hotjar Analysedata via tredjepartscookie for markedsføring og webanalyse for å forbedre tjeneste våre.
Tradedoubler Cookie-data i for å lagre kjøp som skjer via affiliateannonsering (annonsenettverk med provisjon).
Liidio Oy (Leadfeeder) Analysedata via tredjepartscookie for markedsføringsformål.
Trustpilot Informasjon om kjøp som er nødvendig for å muliggjøre validerte anmeldelser av Loopias produkter.
Fullstory Analysedata via tredjepartscookie for markedsføring og webanalyse for å forbedre tjeneste våre.

Levering av bestilte tjenester

Partner Personopplysninger som deles og hvorfor
Active24 S.R.O. Data som kreves for at vårt tsjekkiske søsterselskap skal kunne lagre nettsider skapt i Loopia Sitebuilder (Yola), samt MS SQL og vår shared hosting Windows-plattform.
Ascio Data som kreves for å registrere, håndtere, fornye og overvåke domenenavn (utenom de domenenavnene Loopia selv er registrar for: .SE, .NU og .EU).
Basekit Data som kreves for å sette opp kontoen din hos vår leverandør av Loopia Sitebuilder (Basekit).
EURid Data som kreves for å registrere, håndtere og fornye domenenavn av typen .EU.
Internetstiftelsen i Sverige (IIS) Data som kreves for å registrere, håndtere og fornye domenenavn .SE og .NU.
Google Administrering av kundekontaktinformasjon, kontoinformasjon og fakturering håndteres via Google G Suite (Drive, Docs, Sheets) som et grunnlag for feilsøking, administrasjon av tjenester og koordinering av sikkerhetsarbeid.
Loopia D.o.o Søsterselskapet vårt i Serbia har tilgang til en del kundedata i og med mye av utviklingen og feilsøking skjer der.
Microsoft Data som kreves for å konfigurere og administrere Microsoft 365-kontoen din hos Microsoft.
OpenSRS Data som kreves for å registrere, håndtere, fornye og overvåke domenenavn (utenom de domenenavnene Loopia selv er registrar for: .SE, .NU og .EU).
rankingCoach GmbH Data som kreves for å konfigurere og administrere tjenestene LoopiaSEO og LoopiaListings hos rankingCoach.
Websupport S.R.O Vårt slovakiske søsterselskap. Behandler personopplysninger for å identifisere deg som kunde og håndtere fakturering og betaling av tjenestene du bruker, samt for å administrere og levere våre VPS-tjenester. En del av vårt utviklingsteam er også her og har tilgang til visse kundedata via vårt utviklingsmiljø for feilsøking og produktutvikling.

Ta betalt for tjenestene våre

Partner Personopplysninger som deles og hvorfor
Nets Data som kreves for å gjennomføre en kortbetaling.
DNB Data som kreves for manuell tilbakebetaling fra Bankgiro.
Strålfors Data som kreves for å sende en papirfaktura.
UC AB Data som kreves for å kontrollere krävs kvaliteten i de personopplysningene som oppgis ved en bestilling.

Øvrig

Partner Personopplysninger som deles og hvorfor
Atlassian Produktene Jira og Confluence brukes til produktutvikling og intern kunnskapsdeling.
LiveAgent Data som kreves for å levere supporttjenester som telefonoppringing, chat og samtaleinnspilling.
Puzzel Data som kreves for å levere supporttjenester som telefonoppringing, chat og samtaleinnspilling.
Visma Consulting Personnummer samt navn deles for å muliggjøre identifisering av kunden via BankID.
Slack Data som kreves for intern kommunikasjon i Loopia Group for å aktivere feilsøking og gi service.. Dette inkluderer kontaktinformasjon, teknisk kundemetadata, kundefakturainformasjon, kundesupportinformasjon og hendelser i tekniske logger.
Websupport S.R.O Data som kreves for at vårt slovakiske søsterselskap skal skaffe og administrere vår bruk av kommunikasjonsplattformen Slack. Dette inkluderer alle Slack-samtaler for datalagring og portabilitetsformål.
PerformIQ Data som kreves for å levere supporttjenester når vi ansetter konsulenter til vårt supportteam gjennom PerformIQ.
Frilanskonsulenter Data som kreves for å levere supporttjenester da vi noen ganger ansetter konsulenter til teamet vårt.
Pipedrive CRM-verktøy der kundeinformasjon og kundenes kjøpshistorikk blir behandlet for å levere supporttjenester og tilbakemeldinger.

Myndigheter

På forespørsel kan det ved lov og myndighet bli pålagt å gi visse personopplysninger til for eksempel politiet.


Slik beskytter vi personopplysningene dine

Vi bruker bransjestandarder for å lagre, behandle og kommunisere sensitiv personlig informasjon som passord på en trygg måte. Eksempler på dette er SSL/TLS, PGP og enveis hash-algoritmer.

Beskyttelsen implementeres med systematiske, organisatoriske og tekniske tiltak for å sikre integritet, konfidensialitet og tilgjengelighet.

Vi følgende policy og sikkerhetsrutiner for:

  • Informasjonssikkerhet
  • Incidenthåndtering
  • Risikoanalyse
  • Programvareoppdatering
  • Sikker konfigurasjon og håndtering av enheter
  • Kontor og serverhaller
  • Programutvikling
  • Opplæring av ansatte

Loopias ansatte er bundet av konfidensialitetsavtaler og behandler kun den informasjonen den aktuelle arbeidsoppgaven gjelder for.


Du bestemmer over personopplysningene dine

Det er du som bestemmer over personopplysningene dine. Det vil si at du bestemmer over hvilke oppgaver du vil gi fra deg og hvilken behandling av dine personlige opplysninger du godkjenner. Du kan tilbakekalle samtykket ditt når du ønsker.

Vær oppmerksom på at vi trenger noen personlige opplysninger for å kunne tilby våre tjenester til deg. Velger du å tilbakekalle samtykket ditt, kan dette føre til at vi ikke kan tilby alle våre tjenester til deg.

Les mer om hvilke rettigheter du har vedrørende personopplysningene dine »


Dine egne og kundenes personopplysninger når Loopia håndterer informasjonen

I de tilfeller der du er ansvarlig for personopplysningene, og hvor Loopia er hostingpartneren din, så behandler vi dataene i henhold til gjeldende avtaleverk for personopplysninger. Et eksempel kan være at du driver en nettbutikk hvor Loopia da lagrer dataene som er bestillinger, e-post og etc.


Slik behandler vi personopplysningene dine når du ikke er kunde hos oss lengre

Når du sier opp kontoen hos oss fjerner vi alle personopplysningene om deg i de tilfeller der det ikke lengre er rettslig grunn for fortsatt behandling. Vi informerer også de eventuelle partnere og underleverandører som behandler dataene dine, slik at disse blir fjernet.

Det som blant annet fjernes er:

  • eventuelle nettsider og databaser.
  • eventuelle domenenavn og dns-innstillinger.
  • eventuelle e-postadresser med tilhørende e-posttekster.
  • personopplysninger i CRM-systemet vårt.
  • sikkerhetskopier av alt ovenfor fjernes.

Blant det som ikke tas bort finnes blant annet:

  • Data som kreves i henhold til bokføringsloven.

Hei, trenger du hjelp?

Hverdager: 8-19 lunsjstengt: 11-15